2009. február 4., szerda

A kölök beszól

Kedves Feleim!
Múlt hét pénteken,atyai kötelességemnek eleget téve,elzarándokoltam életem egyik főműve,Roncsa lányom iskolájába,szülői értekezletre.Nem szeretnék közhelyeket puffogtatni,miszerint a pedagógusoknak a pedagógus-gyerekekkel és pedagógus-szülőkkel van a legtöbb gondjuk, bár ebben sok az igazság,de több mint húsz éves tanári tapasztalattal a hátam mögött,melyben három év ofösködés is volt,talán lehet némi fogalmam,hogy kéne mennie a dolgoknak.Azt is el kell mondanom, hogy egyházi gimiről van szó,aminek kiválasztásakor sokat nyomott a latba,hogy tanítottam ott pár évet,ismerem a kollégákat,az Izgatóbácsit,akinek ha köszönök, laudetur Jesus Christus, in aeternum amen helyett azt monjda, hagymáel,mizujs?Sajnos Ofőnéni késöbb került oda.Már az első szülőin letette a névjegyét.Mikor a lehangoló élmény hatása alatt,kétségektől gyötörve autóba ültünk,csak annyit tudtam mondani:ez egy fasz.Életem Párja pedig:ez egy hülye picsa.Jaj,most jut eszembe!Tegnap esküt tettem Szentborbálának,hogy nó mór rúd ikszpresönz in my rájtingz,óldau déj hev pauörfúl sztájlisztik veljú.Átfogalmazom.Ez egy hímtag.Ez egy butuska végbélnyílás.A kölök előtt persze hallgattunk.Ám három nap múlva,mikor a kölök hazatolta a bicajt a suliból, a csácsumiapuci utáni első mondata az volt:apa,ez a nő gáz,vagy inkább ultragáz.És a megfogalmazás azért ilyen visszafogott,szofisztikált,mert még erős benne a szülei,a felnőttek,a tanárok iránti respektus,ami,mint tudjuk,később egyre gyengül.Ilyen előzmények után érkeztem a suliba,ahol Ofőnéninek az eddig megismert rossz tulajdonságai mellé sikerült újakat felvonultatni.Például nem tesz jót egy jobb sorsra érdemes szülőnek,ha azt látja,hogy akire a gyerekét bízta,úgy viselkedik,mint egy elemis kislány,aki bepisilt,mert nem mert kikéretkezni a vécére,és nem tud mit kezdeni a rakottszoknyáján lefelé,matrózblúzán felfelé terjedő folttal, a lecsorgó lével,amiben fehérzoknis lába a pántos cipőben tocsog.Meg az se,hogy abszurd drámákon,szabad versen,Jancsó-filmeken edződött intellektusommal se sikerült megfejtenem,vajon a logika és rendszer nélkül összedobált mondatoknak mi a fenyő értelme van.Minek fizetettnemiaktusozom itt az időt.Már láttam,ahogy Ülőbika főnök Ofőnénit kekaratézza,felapritja,megskalpolja,fejét lándzsára tűzi,hogy a gonoszt riogassa.A végén ottmaradtam,hogy bemutatkozzak és érdeklődjek.Ofőnéni láthatólag gondban volt,mikor a vezetéknevem meghallotta.Csak a lányom keresztneve gyújtott kis szikrát.Ááá,Roncsa,aki udvariasan,kultúráltan,de mindig megmondja a tuti!Hát,Feleim,ha ez tényleg így megy déj báj déj,nem csoda,hogy a kölök beszól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése